شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۴

کنکور دو مرحلهای

در کشور ما پست های مدیریتی به نسبت اهمیتی که دارند رابطه معکوسی با شعور و سطح سواد کسی دارد که ان جایگاه را در اختیار میگیرد . برای همین اموزش عالی نیز از این قاعده کلی کشورمان مثتثنی نیست . از وقتی که صحبت دو مرحله ای شدن کنکور شده است کل ماجرا که فقط در حد یک طرح در پیک سنجش مطرح شده بود و فردایش هم در تلویزیون تا حد نسبتا زیادی از طرح ذکر شده تکذیب شده بود ولی انگار روند تصمیم گیری در این مملکت گل و بلبل جز به کیری ترین وضع ممکن راه دیگری برای خود نمی یابد .کل طرح که از نظر احمقانه بودن بیشتر به دروغ اول اوریل شباهت داشت ولی انگار یک بار دیگر نیز فرزندان مسولان و اقازاده های عزیز بایستی به هر طریق ممکن از سد های موجود بگذرند.همه ما به یاد داریم مسله خرید خدمت را و اینکه چرا تصویب شد وچرا ادامه یافت ویا اینکه به چه دلیلی قطع شد.و حال نتیجه ان شده که تمامی هم ورودی های عزیز که یک سال پشت کنکور مانده اند کارت معاف از خدمت شان را در جیب شان احساس کنند و ما نیز که انگار قرار نیست شانسمان یک بار هم که شده به تخمی ترین (ببخشید واژه معادلی یافت نشد)قوانین این مملکت جای خالی بدهد بایستی در کنار انبوه مشکلات دو سال را نیز به ولایت مطلقه فقیه خدمت کنیم.
در طرح مربوط به دو مرحله ای شدن کنکور ،امتحان زبان به صورت جدا بوده و کسانی که مدارک تافل یا تولیمو دارند از این امتحان معاف خواهند بود و بعداز قبولی در دو کنکور نیز پذیرش از طریق مصاحبه خواهد بود که از همین الان هم میتوان افرادی را که پذیرش میشوند حدس زد. دانشجویانی عزیز که شب ها تا به صبح و ایضا از صبح تا شب را در اتاق اساتید خوابیده و یا به منابع لایزال ولایت متصلند به راحتی پذیرش خواهند گرفت.
سوز همه این اقدامات یک طرف و این که ببینی اقایان با قرقره کردن بالا اورده های دیروز مقام عظمای ولایت در مورد یاد گرفتن زبان دارد از دو مرحله ای شدن کنکور حمایت میکند یک طرف.البته در این مملکت که ریس مجلس زمان ازمون دستیاری را تعیین میکند و نماینده فرمان قتل فله ای میدهد هر غیر ممکنی غیر ممکن نیست.
البته نه اینکه فکر کنید که چرا ناگهان به این فکر افتاده ام که در این مورد بنویسم که میدانم همه حرف ها چه زده شوند و چه در دل بمانند ماحصلی یکسان دارند. ولی اخر چه کسی قرار است پاسخگو باشد از همان روز ثبت نام هر روز یک روایت و برداشت جدید . یک ماه مانده به امتحان مشخص میشود که قرار نیست کسی از ماشین حساب استفاده کند در حالی که دانشجویان مساویتر گویا از این اقدام از مدت ها قبل اگاه هستند و بعد در روزهای امتحان وقتی روز اول سپری میشود روز دوم باز استفاده از ماشین حساب مغایر با شرع تشخیص داده نمیشود و دوباره حلال اعلام میشود در حالی که باز در برخی حوزه ها کماکان حکم به تحریم ماشین حساب است.(مثلا در حوزه تبریز)
بعد در حالی که بیشتر از دو ماه طول خواهد کشید تا تنها رتبه ها اعلام شود و در این فاصله هر دم از این جنگل شایعه جدیدی میرسد که دو مرحله ای شدن نیز یکی از انهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان