چهارشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۰

در نود خیالی میگذرد !

در همین شروع فردوسی پور خبر میدهد که ما امروز یه گفتگوی ویژه خیلی جذاب خواهیم داشت و مهمانان خیلی مهمی در برنامه حضور خواهند داشت. موضوع برنامه امروز هم راجع به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است. حالا مهمانان رو هم به موقع اش معرفی خواهیم کرد. بعد یه خورده کاغذهاشو جابه جا میکنه و میگه حالا شما سوال اس ام اس رو ببنیند تا گفتگو رو با حضور مهمانانمون شروع کنیم. 
سوال برنامه: به نظر شما چی کسی مسول اختلاس بهت آور اخیر هست؟
۱) مجموعه سیاست‌های دولت در زمینه اقتصاد ۲) شرکت آریا ۳) خاوری مدیر بانک ملی
فردوسی پور: خوب مهمانان امروز ما آقای احمدی‌نژاد، و آقای نمیدونم دکتر بگیم چی بگیم بالاخره به شما (با خنده رو به رحیمی) رحیمی معاون اول و آقای مشایی همه کاره آقای ریس جمهور، درست گفتم دیگه؟ احمدی‌نژاد: بله. بعد رو به مهمونها خب نیاز که به معرفی ندارند، حالا اگه شما سلام علیکی دارید با ببیندگان بفرمایید تا ما بحث مون رو شروع کنیم. 
مهمونها سلام علیک میکنند و نوبت رحیمی که میرسه جواب میده که این جنجال راجع به مدرک ایشان از طرف رسانه‌های ضد انقلاب و صهیونیستی و … که فردوسی پور میپرسه: خب استاد الان ما از شما داریم میپرسیم، بالاخره شما یا این مدرک رو دارید یا ندارید، یه کلمه بله یا خیر؟ دوباره رحیمی ادامه حرف های قبلی رو دنبال میکنه و اینکه دولت خدمتگذار و پاک و فلان اینبار دوباره فردوسی پور میپرسه نه خب حالا این قضیه خدمتگذاری و پاک بودن و اینا رو قراره تو گفتگومون دنبال کنیم. شما فقط الان بفرمایید که دکتری دارید یا نه، این نماینده گان سه سال بنده خداها آزگار جواب این یه سوال رو نتونستند پیدا کنند. یه بار بگید خیال همه رو راحت کنید:) رحیمی دوباره طفره میرود و میگوید که قرار نبوده امروز راجع به این مسله صحبت شود و گرنه اگه اطلاع داشت حتما همه مدارک رو با خودشون میورده. حالا اینبار دیگه فردوسی پور میخنده و میگه خوب باشه بابا شما اگه مدرک بیار بودید که سه سال این بنده خدا توکلی و نادران نماینده‌های مجلس رو سرکار نمی‌گذاشتید. حالا باشه از بحث‌مون دور نشیم و فکر کنم همینقدر کافی است بقیه رو خود مردم میتونند تشخیص بدند و قضاوت کنند. 
یه بار دیگه سوال رو ببینیم. دوستان یه آیتم راجع به این اختلاس عجیب و غریب و n میلیاردی آماده کردند. اینو میبینیم و دوباره برمیگردیم که بحث رو شروع کنیم. 
آیتم برنامه :
قربانیان اختلاس تا کنون جهرمی از بانک صادرات، خاوری بانک ملی و مدیرعامل بانک سامان و پورمحمدی از بانک مرکزی
در انتها هم بخش آخر سخنان میر حسین راجع به فساد در مناظره های انتخاباتی پخش میشه:
دایم بحث فساد می‌شود و می‌خواهند مچ‌گيری کنند، ولی من معتقدم آنچه که فساد ناميده می‌شود مجموعه سياست‌هايی است که ما امروز در زمينه اقتصادی داريم. برخورد با فاسد آخرين حلقه از مجموعه يک زنجيره بلندی دانست که بايد انجام بگيرد. قبل از آن مسيرهايی را که به فساد می‌تواند، بيانجامد از جمله پارتی بازی، خويشاوند سالاری و رفاقت بايد از بين ببريم. از کسانيکه پرونده دارند و صدها ميليارد ثروت دارند نبايد در دستگاه خود استفاده کنيد. وقتی شما همه اين کارها را انجام داده و بخشنامه‌ها را صادر کرديد و سياليت اطلاعات ايجاد کرديد و اطلاع در اختيار مردم قرار گرفت و اجازه نداديد تا قراردادهای نفتی در وزارت کشور انجام شود، بلکه اين قراردادها در جلوی مردم و خود وزارت نفت انجام شد. 

---- 
خب امروز کلی مهمان تلفنی خواهیم داشت، دوستان ما تلاش زیادی هم کردند که یه تماس تلفنی هم با جناب خاوری داشته باشیم که در کانادا حضور دارند که تا الان موفق نشده اند.ما این حق رو برای ایشون قایل هستیم که زمان برای دفاع از خودشون براشون داده بشه. 
رو به مهمونها: آقای احمدی نژاد میشه توضیح بدید این قضیه اختلاس عجیب غریب اصلا چی هست. شما که همیشه ادعای پاکترین دولت رو داشتید الان همه دوستان شما در دولت در معرض اتهام قرار دارند و به نوعی خودشون درگیر هستند و حرف و حدیث‌های زیادی الان پیرامونشون هست. توضیح میفرمایید چی هست قضیه؟ 
احمدی نژاد: ببینید قضیه خیلی روشن هست، ما سکوت کردیم به خاطر منافع کشور و اینکه از دوستان میخوایم که سکوت کنند تا دولت با آرامش بیشتری به کارهای خودش که همون آبادی و عمران کشور هست ادامه بده. 
فردوسی پور: خب جناب مشکل همین جاست، این چیزی که شما عمران و آبادانی میدونید فعلا یه نمونه اش همین اختلاس n هزار میلیاردی است، البته فقط یه نمونه اش. خیلی پرونده های دیگه ای هم هستند که انگار آقای لاریجانی ریس قوه قضاییه هم خطاب به شما فرمودند که وقاحت هم حدی دارد و این چیزا، حالا خوب خودتون توضیح بدید که چه خبره؟ چی شده رقمها هم همه بالاست ماشالله، شما ببینید الان یه اختلاس ۱۰۰ میلیاردی تو پتروشیمی ایلام تایید شده،یک ۱۰۰ میلیاردی دیگه تو مسکن مهر، یه اختلاس تو بانک ملی و وزات نفت،حالا یه سری اختلاس هی کوچیک چند میلیاردی هم داریم :) مثلا تو سیستان بلوچستان، تو دانشگاه زنجان. البته اینا کو تا برسند به ۳ هزار میلیارد تومان :) و اینکه کلا اختلاس بازاری شده و کلا همه چی کلا عجیب غریب شده. حالا میفرمایید که قضیه از چه قراره؟ 
احمدی نژاد دوباره اینبار به مدیریت جهان و سخنرانی اش تو دانشگاه کلمبیا اشاره میکنه، به سفرش به سازمان ملل و اینکه چطوری لشگرکشی کردند و کل دنیا به حقانیت جنابش ایمان آوردند ولی رسانه ها نمیخواند حقیقت رو بنویسند ! 
فردوسی پور: حالا استاد اینا که سر جای خودش، راجع به اینها هم یه سری سوال هست. انگار شما کلا فامیلی تشریف برده بودید. تصاویرش رو هم که داریم انگار کلا نوه تون رو هم برداشتید بردید. حالا اینا بماند. شما فعلا یه قلم تو این ۶ سال که دم از فساد و فلان و اینا میزدید تو یه قلم تو یه کشور ۷۰ میلیونی رکورد اختلاس دنیا رو جابه جا کردید. البته این کنار رکورد های دیگر دولت شما. حالا باشه انگار شما قرار به پاسخگویی ندارید. از دکتر رحیمی بپرسیم. دکتر شما کجای این قضایا هستید؟ خود شما پارسال در راس اختلاسی بودید که همه افراد درگیرش جز شما دستگیر شدند. حالا شما خودتون ریس مبارزه با مفاسد اقتصادی هستید. حالا بگذارید جناب نادران نماینده مجلس پشت خط هستند. 
نادران پشت خط میاد و دوباره راجع به پرونده فساد جناب معاون و مدرکش توضیح میدهد. علی مطهری هم پشت خط میاد و اضافه میکنه :قرائن نشان می دهد که اتهام رحیمی جدی است و آقای احمدی‌نژاد که منادی شعار عدالتخواهی است باید در برخورد با اتهامات رحیمی پیشقدم شود.
احمدی‌نژاد هم در دفاع میگه که رحیمی حتی یک تخلف هم ندارد و همه اینها تهمت های افراد حسودی است که نمیتوانند دست آوردهای دولت رو در زمینه های نانو و سلول‌های بنیادین و فناوری هسته ای ببینند.  
فردوسی‌پور آخه در حالی که به زور جلوی خنده‌اش رو گرفته: استاد شما خیلی خوبی اصلا، حالا یعنی الان این اختلاس های عجیب غریب میلیاردی رو هم اضافه کنیم به دست آوردهای شما؟ 
تصویر میره رو مشایی که داره با صندلی بغلی اش که خالی است صحبت میکنه! وقتی متوجه میشه فوکوس رو اون هست سریع برمیگرده و شروع به صحبت در مورد آموزه های آسمانی ادیان آخرالزمانی، فلسفه ساختن کشتی توسط نوح پیامبر و اشکالات وارده بر سیره پیامبران در مدیریت و طرز صحافی کتب عهد عتیق در آنزمان یه سری صحبت میکنه و ربط همه اینها به مکتب ایرانی. البته تقریبا ۵ دقیقه آخر دیگه هیچی مفهوم نیست. 
فردوسی پور متعجب به پشت صحنه نگاه میکنه ببینه کسی میفهمه این چی میگه که میبینه احمدی نژاد و رحیمی هر دو دارند به نشانه تایید هی سر تکون میدند. هاج و واج میپرسه حالا استاد اینا البته بحث برنامه ما نیست باید کارشناسان بیاند بشینند راجع به نظرات بنیادین شما حرف بزنند. حالا شما میگید این قضیه سفارشات شما چی بوده؟ الان مدارکش رو سایتها منتشر کردند که شما در چند مورد سفارش کردید فروش کارخانجات رو. بعد تصاویر سایت ها رو نشون میدند. 
فردوسی پور: یعنی الان ما رو هم سفارش میکنید یه شرکت دولتی رو هم به ما واگذار کنند به قیمت مفت؟ همین فیلمبردار ما هم بچه خیلی خوبیه، کل عوامل پشت صحنه حاضرند چند تا از این شرکت ها رو داشته باشند. یعنی شما ما رو هم سفارش میکنید؟ 
مشایی دوباره به فاز آخرالزمانی و آرماگدونی میرود و گاها صندلی خالی بغل دستی رو نگاه میکند. 
بعد در آخر خبر شکایت نمایندگان رو از دولت میخونه و اینکه امیدواره رسیدگی بشه. 
 البته مملکت ما خیلی عجیب غریب هست و الان کلی اتفاقات عجیب غریب میافتد و اصلا معلوم نمیشودآخرش چی به چی شد! فردوسی پور از مطهری که پشت خط هست میپرسد بالاخره این ماجرای سوال شما چی شد؟ مطهری هم میگه که امضا ها رو جمع کرده و هیت ریسه داره تخلف میکنه. 
فردوسی پور: آقا شما که این امضا ها رو یه چند ماهی هست که جمع کردید بالاخره چی میشه پس؟ 
مطهری هم اشاره میکنه که اگه این استیضاح به نتیجه نرسه استعفا میده. عادل میخنده که ای بابا مجلس که داره تموم میشه حالا چه عجله ای هست:) حالا حتما میخواید نگه دارید یه ماه مونده استعفا بدید و دوباره کاندیدا بشید. آقای مطهری میتونید بگید واقعا روزنه امیدی هست یا باز ملت سرکارند و دوباره بعد اینهمه سر و صدا همه چی میخوابد و روز از نو و روزی از نو و اختلاسی نو :) 
تلفن مطهری فطع شده. 
عادل توضیح میده که بنده خدا رضایی و حداد هم دایم تماس میگیرند و میخواند راجع به رهنمودهای یکی حرف بزنند و اینکه چه قدر با بصیرتند و اول از همه بصیرت داشتند. که حالا به خاطر اینکه دور از موضوع بحث بوده شرکت داده نشدند. ازشون خواهش هم میکنه که شماره های دیگه سازمان رو اشغال نکنند. میخنده که کل ساختمان شاکی شدند اینا حتی به همسایه های سازمان هم انگار رحم نکردند و کل محوطه ولیعصر رو از خواب بیدار کردند.
در همین حال عادل اشاره میکنه که تو گوشی بهش اطلاع دادند که یکی فرموده انگار قضیه رو نباید کش داد. عادل داره توضیح میده که هدف برنامه و بحث اتفاقا کمک به روشن شدن حقیقت بوده و اینکه لااقل اذهان عمومی روشن بشند چی داره میگذره تو مملکت. سه تا مهمان برنامه لبخند بر لب خوشحال نشستند که یهو تیتراژ برنامه میره و عادل با عجله توضیح میده که امیدواره دیگه این اتفاقات رخ نده و ریشه فساد از مملکت کنده بشه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان