جمعه، تیر ۳۱، ۱۳۸۴

User Scripts For Firefox

چند روز پیش مطلبی رو در مورد فایر فاکس نوشته بودم . امروز هم میخوام در مورد دو تا از اسکریپت های واقعا مفید برای گوگل بنویسم. یکی در مورد Google Suggest و دیگری در مورد Gmail Delete Button

Google Suggest

این سرویس که هنوز نسخه بتا ست .ولی با اینهمه بسیار کاربردی است . برای استفاده میتوانید به طور مستقیم اینجا بروید. اگر امتحان کنید میبینید که وقتی کلمه ای رو که در قسمت جستجوی گوگل مینویسید یک منوی باز شونده به پایین لیستی از مهمترین ترکیبات کلمات کلیدی رو که میخواید سرچ کنید رو به همراه تعداد نتایج جستجو نشون میده .

تا اینجا در مورد Google Suggest ولی نکته اصلی که میخوام بگم در مورد این یوزر اسکریپت خاص برای GreaseMonkey است که با نصب آن همیشه در تمام موارد جستجویتان در گوگل این پیشنهادات را خواهید دید که بسیار سودمند بوده و کار انتخاب کلمات کلیدی را آسانتر میکنند.

Gmail Delete Button

این یکی هم همانطور که مشخص است یک دکمه Delete برای gmail اضافه میکند . چون اگه با gmail کار کرده باشید میدونید که delete نداره و باید میل های ناخواسته رو یا spam تعریف کنید یا اینکه پس از انتخاب میل هایی که میخواید حذف بشوند بروید و Move to Trash رو انتخاب کنید .ولی وجود چنین دگمه ای کار رو راحتتر میکنه .


Gmail Delete Button 2.7 User Script
Gmail Delete Button 2.6.1 Full Extension


برای نصب این اسکریپت ها (که توسط خود کاربران فایر فاکس نوشته میشوند) کافی است که GreaseMonkey که یک Extension برای فایرفاکس محسوب میشود را دانلود ونصب کنید.بعد بر روی همین لینک های اسکریپت ها راست کلیک کرده و اولین گزینه (Instal User Scripts) را انتخاب کنید . البته مستقیما میتوانید فایل با پسوند Js رو دانلود کرده وسپس نصب کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان