سه‌شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۸۴

روش های ساختن وبلاگ آینه

چند روز است که نمی تونم وفرصت نیست که اینجا رو آپدیت کنیم . به میمنت فیلترینگ هم که الان که نگاه کردیم تعداد هیت های وبلاگمان به شدت صعودی شده.
فعلا که این فیلترینگ بی سرو ته ایرانی سیاست شل کن سفت کن را اتخاذ کرده ما هم دقیقا نمی دانیم که الان وبلاگمان به هر حال فیلتر است یا نه . ولی به هر حال باز استکبار به کمکمان آمد .این بار با امکان نوشتن در بلاگر مستقیما از نرم افزار ورد.که کار آپدیت وبلاگ را به مراتب ساده تر میکنه و به عبارتی میتوان چند وبلاگ را به سرعت آپدیت کرد برای همین هم ما بعد از این هر دو وبلاگ را آپدیت نگه میداریم. چون فکر کردیم با این وضعیت ممکن است این مشکل برای هر کسی پیش بیاید برای همین تصمیم گرفتیم که یه راهنما برای آن بنویسیم . (وبلاگ اصلی - وبلاگ آینه)
توضیح در مورد ساختن یه وبلاگ آینه و روش های متفاوت ایجاد
اگه وبلاگتان فیلتر شده است و به دنبال ساختن یک وبلاگ دیگر و یا به عبارتی وبلاگ آینه برای وبلاگتان هستید باید بدانید که روش های متفاوتی برای ساخت وبلاگ اینه و جود دارند که به ترتیب توضیخ داده میشوند.
راحت ترین راه حل:
راحت ترین راه حل در بلاگر این است که مستقیما بروید و در عرض چند ثانیه آدرس وبلاگتان را تغییر بدهید. البته این کار در دیگر سرویس ها مانند بلاگفا امکان پذیر نیست چون آدرسی که وبلاگ نمایش داده میشود همان User name بوده وقابل تغییر نیست.معایب دیگری نیز دارد از جمله اینکه آدرس وبلاگ اصلی تان را از دست میدهید و تمام لینک هایی که به وبلاگ اصلی تان در یک آدرس دیگر داده شده شکسته خواهند شد که برای رفع این مشکل نیز بایستی وبلاگ دیگری ایجاد نمایید و ادرسش را آدرس وبلاگ اصلیتان انتخاب کنید(البته بعد از اینکه ادرس خود وبلاگ اصلی را عوض کردید)و از آن وبلاگ به روی وبلاگ اصلیتان به صورت مستقیم ریدایرکت کنید و یا اینکه صفحه ای قرار دهید که به بازدید کنند گان ادرس جدید را اطلاع بدهد.
مشکل مهم دیگری نیز که در این صورت برایتان بوجود می آید از دست رفتن آبرو و اعتبارتان در گوگل است . یعنی همه صفحاتی که گوگل از سایت اصلیتان کش گرفته است دیگر در مکان اصلی وجود ندارند. لینک هایی دیگری که از سایت ها یا وبلاگ های دیگر به سایتتان داده شده همگی شکسته شده و دیگر برای سایت جدید در محاسبه page rank ملاک قرار نمی گیرند.
استفاده از feed ها:
- سرویس های مدیریت محتوا که برای وبلاگ نوشتن مورد استفاده قرار میگیرند و یا سرویس های رایگانی چون بلاگر ، بلاگفا و.. اکثرا دارای امکان انتشار Feed میباشند که میتوانید از آن برای انتشار مطالبتان در وبلاگ ها یا سایت های دیگر استفاده کنید . در بلاگر برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید بایستی در قسمت setting روی تب site feed بروید . در این قسمت باید در جلوی قسمت publish site feed عبارت yes را انتخاب کنید و در مقابل description نیز بایستی full را انتخاب کنید.و در آخر تغییرات را ذخیره کنید .و در صفحه بعدی حتما نیاز دارید که بعد از تغییرات طبق معمول republish index را انتخاب کنید.
حال برای اینکه بتوانید این feed ها را در یک وبلاگ جدید (آینه) دوباره نشان بدهید نیاز دارید که از نرم افزار های مخصوص برای انتشار آن مانند CaRP یا Zfeeder نیاز دارید که بر روی یک هاست نصب شده باشند که این روش برای اشخاصی که از فضاهای رایگان استفاده میکنند ممکن است قابل استفاده نباشد برای همین میتوانید از سایت هایی که برای این کار در نظر گرفته شده اند و اغلب به صورت رایگان این کار را انجام میدهند استفاده کنید. مانند feed digest استفاده کنید . برای این کار نیاز دارید که ابتدا در این سایت ثبت نام کرده و سپس آدرس feed مورد نظرتان را در کنترل پانل و در قسمت feed address وارد کنید (اگر وبلاگتان در بلاگ اسپات است شبیه به این آدرس خواهد بود Http://amerhossein.blogspot.com/atom.xml ) حال با زدن next میتوانید کد های(جاوا) تولید شده را در وبلاگ جدیدتان قرار بدهید (در همان جایی که کد مربوط به نمایش تاریخ ، عنوان و متن اصلی در تمپلیت وبلاگ است ).
مزایا:
1)در این صورت دیگر نیازی ندارید که مطالبتان را در هر دو وبلاگ آپدیت کنید. و با آپدیت در یک وبلاگ در وبلاگ آینه هم نمایش داده خواهد شد.
2)آدرس وبلاگ اصلی تان را حفظ میکنید .
3)آرشیو تان به صورت کامل در وبلاگ اصلی میماند.
4)..
معایب:
1)اگر از سایت های رایگان برای این منظور استفاده میکنید بایستی مشکلات مربوط به رایگان بودنس را نیز بپذیرید که معمولا بدون مشکل نیستند!
2)مطالب در وبلاگ دوم آرشیو نمی شوند.
3)مطالب وبلاگ دوم (آینه) در موتور های جستجو ایندکس نمی شوند.
4)چون از javascripts برای نمایش مطالب در ولاگ دوم (آینه ) استفاده شده است ممکن است برای بازدید کنندگانی که نرم افزار وب براوزر (web browser : نرم افزاری که با آن صفحات وب را میبینند) آن ها با کد های جاوا مشکل داشته باشد (در انواع بسیار قدیمیتر) ویا در آن غیر فعال شده باشد.
آپدیت همزمان در دو وبلاگ :
این کار زیاد جالب نیست ولی با add-on جدیدی که توسط بلاگر برای ورد داده شده است این کار نسبتا راحت تر میشود . در ابتدا برای گرفتن این add-on بسیار مفید به این قسمت رفته و از آنجا دانلود کنید.
با استفاده از این add-on جدید میتوانید به راحتی در بلاگر بنویسید و بین اکانت های مختلف سوییچ کنید . ولی باز برای راحتی در وبلاگ آینه ای که ساخته اید به قسمت Members رفته و در آنجا اکانت وبلاگ اصلیتان را به عنوان یک عضو دعوت کنید .حال ایمیل ای به ادرسی که برای دعوت از نویسند وبلاگ اصلیتان نوشته بودید فرستاده میشود (که ایمیل وبلاگ اصلی خودتان هست ) . در ایمیل دریافتی بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا دعوت را پذیرفته باشید .حال اگر با اکانت وبلاگ اصلیتان در بلاگر وارد شوید در صفحه اول یا همان dashboard میتوانید وبلاگ آینه تان را هم ببینید که در وبلاگ دوم نیز میتوانید با استفاده از اکانت اصلی مطلب بنویسید.
حال می رسیم به توضیحات در مورد خود Add-on. با نصب فایل دریافتی تولباری در ورد نصب میشود که میتواند توسط آن مطالبی را که در ورد مینویسید به وبلاگتان به صورت مستقیم انتقال دهید .حال در تولبار در قسمت blogger setting نام کاربری و پسورد اکانت اصلیتان را وارد کنید. در اینصورت بعد از نوشتن مطلب و زدن publish پنجره ای باز شده و عنوان خواسته میشود در زیر نیز میتواند وبلاگ مورد نظرتان را برای نمایش انتخاب کنید .(که چون در هر دو وبلاگ به عنوان نویسنده عضو هستید در اینجا اسم هر دو نیز آورده میشود .). حال میتوانید به راحتی مطلب تان را در هر دو پست کنید.
نکته: با زدن تیک در کنار review HTML before sending در منوی blogger setting میتواند قبل از پست کردن پیش نمایشی هم به صورت html ببینید. که مشابه همان edit html در خود صفحه مربوط به create post میباشد.

۲ نظر:

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان