پنجشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۸۵

فایر فاکس خبرخوان

فایر فاکس جیگر بود جیگرتر هم شده است .بکل اینترنت اکسپلورر مزخرف را فراموش کرده ایم. جدیدا ورژن جدیدتر 1.5.0.1 را دانلود و نصب کرده ام به همراه اکستنشن های جدید که واقعا استفاده از فایر فاکس را زیباتر وجذابتر میکند .
اما منظور از این نوشته یه اکستنشن خبر خوان جدید برای فایر فاکس که بین چند موردی که مقایسه کردم بهترین شان میباشد و میتوانیئ از اینجا دانلودش کنید .خیلی آسون هم میتوانید ازش استفاده کنید.برای اونایی هم که آشنایی ندارند عرض کنم که همین خبر خوان ها یکی از راه های دور زدن فیلتر ینگ میباشند که از آن ها میتوان برای خواندن سایت ها یا وبلاگ های فیلتر شده هم که خروجی feed داشته باشند هم استفاده کرد.
در ضمن اگه از خبرخوان های آنلاین هم استفاده کرده باشید حتما دیده اید که با سایت های فیلتر شده به خاطر اینکه عین ادرس در قسمتی از ادرس ارسالی آورده میشه مشکل به قوت خودش باقیه .ولی خبرخوان گوگل چون ssl هست این مشکل رو ندارند و میتوانید ادرس وبلاگ ها یا سایت های فیلتر شده رو هم بدهید تا خروجی feedاش رو پیدا کنه و نمایش بده.
یک نکته هم در مورد اون اکستنشن فایر فاکس که گفتم این که فقط نمی دونم چرا با خروجی rdf مشکل داره!
البته من خودم برای حل این مشکل یه راه حل جالبی یافته ام .اول سایتی رو که خروجی اش با rdf است رو در یک خبر خوان online که بنا به دلایل گفته شده من مال گوگل رو ترجیح میدم وارد میکنم بعد در خروجی صفحه نمایش خبرخوان گوگل رو در sage وارد میکنم !! اینطوری مشکل حل میشه چون خروجی صفحه خبرخوان گوگل atom است .
در ضمن یکی دیگه از این اکستنشن های مفید همان IE Tab هست که با نصب اش میتواند دیگر به راحتی اینترنت اکسپلورر رو با خیال راحت ببوسید بگذارید کنار .اینهم فقط به خاطر معدود سایت هایی که با فایر فاکس مشکل دارند.

اکستنشن جالب ومفید دیگر برای فایر فاکس switch proxy که لازم به توضیح نیست که به چه دردی میخوره ! وبه راحتی در ایکی ثانیه پروکسی تان را عوض میکند .اگه از پروکسی برای دور زدن فیلتر استفاده میکنید میدانید که کلا سرعت را پایین میاورند برای همین میتواند با این اکستنشن جدید به سرعت پروکسی تان را فقط برای سایت هایی که فیلتر هستند عوض کنید.

مرتبط:
اکس ام ال به زبان خیلی ساده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان