یکشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۵

نصب وردپرس بر روی سرور شخصی

امروز wordpress 2 رو روی سیستم خودم نصب کردم ، واقعا در مورد نرم افزارهای مدیریت محتوا باید بگم خیلی خوبی شده . البت من با ورژن های قبلی اش زیاد آشنا نیستم ولی فکر نکنم کمتر از Movabletype باشد . اگه شما هم میخواید که wordpress یا هر کدام از نرم افزارهای مدیریت محتوا را روی کامپیوتر خودتان نصب کنید تا مثلا ویرایش قالب برایتان آسان باشد ونیازی به آنلاین بودن نباشد ، توصیه میکنم که برای سرویس دهنده از Apache استفاده کنید . برخلاف IIS خیلی سنگین نیست .چون اونایی که خود همین IIS Microsoft رو نصب کرده باشند بعنوان سرویس دهنده بر روی سیستمشان ، میدانند که همزمان خود سیستم را هم سرویس میکند .در ضمن برای نصب wordpress ، نصب PHP و MySQL هم ضروری است . در ضمن من خودم برای اینکه سیستم خودم چیزی کمتر از یک سرور خیلی کامل کم نداشته باشد ، PHPMyadmin رو هم نصب کرده ام . ولی ضروری نیست و همان دسترسی Shell به دیتابیس کفایت میکند . در ادامه اگه فرصت کنم حتما راجع به موارد بالا (البت اگه کسی نیاز داشته باشه ) بیشتر مینویسم .
* و اما یک نکته در مورد استفاده از اکستنشن fasterfox . من خودم این اکستنشن رو نصب کرده بودم و خیلی راحت بگم چیزی جز نشان دادن زمان در پایین صفحه از نصب این اکستنشن متوجه نشدم . یعنی تغییری در سرعت لود صفحات برای من محسوس نبود . برای همین در مورد این اکستنشن در چند جا جستجو کردم .همانطور که میشد حدس زد فکر کنم اساس کار در این اکستنشن هم مثل چیزی مثل GoogleAccelerator است یعنی یک کپی Prefetch از صفحات بایستی تهیه بشه و در این صورت ممکن است امنیت ارتباط را هم به خطر بیاندازد مثل موردی که برای نرم افزار گوگل پیش آمد . در ضمن من در چند بار آزمایش ابدا متوجه سریع تر شدن لود صفحات نشدم و حتی کمی هم در چند مورد کند تر کرده بود !! در ضمن برای من باعث ایجاد مشکل در آوردن صفحه تنظیمات تمپلیت وبلاگ کرده بود که بصورت ناقص می آورد و موقع save کردن همه چیز بهم میریخت . با حذف این اکستنشن فهمیدیم که از آن بوده .
و اما خارج از دستور
مشکل بودن بین هشت کشور صنعتی یکی اش هم این است که امروز برای یک تلفن همراه ناقابل ثبت نام میکنی و بعد از یک و نیم سال سیم کارت رو تحویل میگیری ، در حالی که در کشور های عقب مانده و جهان سومی مثل افغانستان امروز ثبت نام میکنی و فردا تحویل میگیری . عمرا کشوری بتونه این رکورد ایران رو بزنه .
در ضمن انگار اوضاع هم خیلی ناجور است و همه جا صحبت از برنامه های هسته ای ایرانه . میگم اگه فردا پس فردا خواستند تاسیسات مان را نابود کنند یا حمله کنند دیگه با چه رویی میخوایم از امام زمان بخوایم که بیاد کمک ؟ اسم سال رو که بنام حضرت محمد گذاشته ایم ، کیک رو هم که میبریم میدیم امام رضا ، چند وقت هم هست که نه لیستی پیش اش میبریم که امضا کنه، نه گزارش کارهایی رو که انجام میدیم رو براش از طریق چاه جمکران میفرستیم .بکل از روند تصمیم گیری خارج کرده ایم . کسی نمی داند در ادامه این روند غنی سازی مرحله ای دیگه ای نیست که به تولید مربایی ، شیرینی ، چیزی منجر بشه که ببریم برای آشتی کنان ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان