سه‌شنبه، مهر ۰۳، ۱۳۸۶

سرای کهریزک

این هفته فرصتی پیش آمد تا بریم اسایشگاه سالمندان کهریزک . نماد بارز مکانی که فقط با عشق و علاقه و مدیریتی" زنانه " به شیوه ای بسیار کارا اداره میشود . واقعا بایستس این مرکز را موفقترین الگوی فعالیت های غیر دولتی دانست . مرکزی با پرسنل کاملا صمیمی . چنین فعالیت هایی را که اصولا تنها با هدف خیر است و مستقیما نیز خیرش به همین مردم خودمان میرسد را بایستی تقدیر کرد . در حین راه رفتن در کهریزک میتوان به روشنی دریافت که این مرکز را با علاقه ساخته اند نه اجباری که مختص کارهای دولتی است .
DSC00047 DSC00046
نمای ساختمان ها و فضای سبز نیز از این مکان جایی بسیار مطلوب ساخته ، برای کسانی که شاید بایستی آخری روزهای حیاتشان را در این مرکز در کنار هم سپری کنند . البته این مرکز تنها یک مرکز نگهداری سالمندان و معلولین نیست و بخش هایی برای بیماران *MS نیز دارد که ساختمانی مجزا از مکان نگهداری سالمندان و معلولین دارد . که این کار بدلیل در نظر گرفتن شرایط روحی مبتلایان به این بیماری است که اغلب دختران جوان هستند .
بخش هایی هم برای کار افراد سالمند و معلول در نظر گرفته شده که برایشان در آمد نیز دارد و در روحیه شان بسیار مفید . این را هم میشود از افتخاری که از نمایش کارهایشان میکنند فهمید . کارهایی که شاید به نظرتان نرسد ، واقعا زیبا (بدون تعارف !).
DSC00048 DSC00049 DSC00044 DSC00045
DSC00050
"یک معلول افغانی در حال نقاشی"
و در نهایت میشود گفت که چنین مرکزی را بایستی با تمام توان به همین حالت زنده و سرپا نگه داشت . کمک ها نیز به همه شیوه ها چه مالی و به شیوه حمایت مادی و یا خرید از نمایشگاه ها که برای مرکز نیز درامد زایی دارد هست تا کمک به صورت نیروی انسانی . در ضمن نکته ای هم که بیانگر فعالیت این عزیزان میباشد هم اینکه متوسط عمر سالمند در این مرکز 4 سال است در حالی که این متوسط در رنج جهانی عددی بین 6 ماه تا یک سال است . دیدن فعالیت و جنب و جوش برخی از این افراد لااقل برای خود آدم امید می آفریند . حتما توصیه میکنم از این مرکز دیدن کنید .
---------------------
*MS بیماری خودایمنی است که در آن اعصاب حرکتی شخص مختل میشود و توانایی های فعالیتی اش مختل میشود .
---------------------
لینک های مرتبط:

۴ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. سلام
    جهت آگاهی بیشتر از امکانات کهریزک
    به سایت آسایشگاه در آدرس
    http://www.kahrizak.com
    مراجعه فرمایید.

    پاسخحذف
  3. با سلام خدمت دوست عزیزم
    خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم
    با آرزوی موفقیت برای شما
    علی
    http://eghva.wordpress.com

    پاسخحذف
  4. TO ALI :
    خیلی ممنون . اگه به نظرتان مفید است لینک بدید . من هم در اولین فرصت همین کارو میکنم .

    پاسخحذف

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان