سه‌شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۸۴

جستجو در ویندوز

حتما همه تا به حال از search ویندوز استفاده کردند و اینکه چقدر سرعت جستجوش تو فایل های متنی مخصوصا کمه . جدیدا هم اکثر موتور های جستجو ابزارهایی برای جستجو در داخل pc هم ارایه کردند مانند msn یا googleو...وباز حتما همه یکی از این ابزار ها رو تابحال نصب کردند واینکه چقدر سرعت جستجوی این قبیل برنامه ها عالیه.که اگه تا به حال نصب نکردید حتما اینکارو بکنید که ابدا پشیمان نخواهید شد !
همه اینارو گفتم که بگم تازگی ها یکی از service هایی که به ویندوز xpاضافه شده مربوط به همینه که یعنی امکان ایندکس کردن اطلاعات روی هارد رو به سیستم عامل اضافه میکنه این سرویس جدید که فکر کنم مربوط به سرویس پک 2 هست وضعیت جستجوی خود ویندوز رو خیلی بهتر میکنه یعنی به عبارت بهتر از حالت بلا استفاده در میاره.چون اکثر موارد جستجو مربوط به مواردی است که دنبال فایل های متنی هستیم وامکان ایندکس کردن اطلاعات برای استفاده در زمان جستجو این کارو خیلی آسونتر و خیلی بهتر و سریعتر میکنه.
برای فعال کردن ان در ویندوز روی ایکون my computer راست کلیک کنید و از ان manage رو انتخاب کنید حال در پنجره باز شده (computer Managment)ودر قسمت سمت چپ در قسمت services and application روی indexing service راست کلیک کنید و از انجا start را انتخاب کنید در قسمت سمت راست نیز روند پیشرفت کار نمایش داده میشود. با انتخاب tune performance از all tasks نیز میتوان سرعت ایندکس کردن را نیز تنظیم کرد.
.
البته ایندکس کردن همه اطلاعات مدتی زمان میبره که بایستی منتظ ماند ولی نتیجه حتما (جون داداش) رضایت بخشه !

در ضمن یک اشکال (!!)هم برای که Firsfox وارده همین مساله است که صفحات وبی که با این براوزر ذخیره میشوند توسط desktop search google یا هر جستجو گر دسکتاپ ایندکس نمیشند.یعنی اصلا Firefox صفحات رو به صورت فایل هایی با فرمت خاص ذخیره میکنه.

۱ نظر:

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان