چهارشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۸۴

irandoc

بعد از نوشته قبلی دوباره ادرس این سایت رو دیدیم که صحیح اش است. اصولا بایستی سایت خوبی باشد .بنا به گقته خود سایت در پایگاه داده شان دسترسی به 430000 رکورد اطلاعات علمی امکان پذیر است .ولی اگه امتحان کنید میبینید زیاد هم جالب نیست اولین تعداد مقالات خیلی کم تر از این میزان باید باشند واینکه جستجو ها به صمرت موضوعی و خاص امکان پذیر نیست .مثلا نمی توان به طور خاص یک کنفرانس یا سمینار را جستجو کرد .خیلی کلی فقط میتوان در کل هر عنوان جستجو کرد . در ضمن مشکل دیگه ای که هست و لازمه که حتما در نظر داشته باشند لیست خاص مبنی بر اینکه مثلا مقالات متعلق به کدام سمینارها یا کنفرانس ها هست و امکان جستجو به این ترتیب وجود ندارد.
خلاصه انتظار بیشتری میرفت مثلا کل کتب(ebook) موجود همین هاست در صورتی که مثلا گفته شده بیش از 27000 عنوان کتاب موجود است در ضمن پایان نامه ها نیز به گفته خود سایت 15 صفحه اولش در اختیار افراد گذاشته میشود در حالی که من خودم 4 تا پایان نامه که دانلود کردم فقط و فقط صفحه اولشان بود یعنی صفحه بسم ا.. پایان نامه امتحان کنید(1).
شاید هنوز در ابتداست .خلاصه علیرغم میل باطنی به نظرم ابدا در حدی نیست که سعی میشود نشان داده شود. ولی خوب امیدواریم بهتر شود.در ضمن نوع جستجو در رکورد ها نیز دقیقا مشابه سیستم جستجوی کتاب در کتابخانه های دانشگاه هاست که به شدت نا کارامد هست . و موردی که یادم رفت پایان نامه ها یا مقالات نیز اکثرا به صورت تصویر ذخیره شده اند .که جستجو را ناکارامدتر میکند(فقط براساس عنوان و کلمات کلیدی و چکیده چند خطی در بعضی موارد ). شما هم سر بزنید .

۱ نظر:

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان