شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۳

شکست مرتضوی: دوشنبه همه «امروز» خواهیم بود

ازوبلاگ حسین درخشان:

لطفا نوشته‌ی پایین را در وب‌لاگ‌تان کپی کنید یا به آن لینک بدهید تا عده‌ی بیشتری در این
کار بتوانند شرکت کنند.

سعید مرتضوی تا حالا مثل قهرمان فیلم‌ها یک تنه و بی‌باکانه هر کار که ازش خواسته‌اند کرده است. در واقع یک جورهایی تبدیل شده به آچار فرانسه‌ی بیت رهبری در امور رسانه‌ای. خوب هم جواب پس داده و به رییسانش نشان داده که کار نشد ندارد و اگر دیگران تاحالا به اندازه‌ی او موفق نبوده‌اند، بخاطر ترسویی و بی‌عرضگی خودشان است. اما دیگر تمام شد، کار مرتضوی به آخر رسیده است.

بعد از این همه فشار و دستگیری و فیلترینگ و بگیر و ببند، هنوز وب‌سایت‌ امروز کار که می‌کند هیچ، بلکه حالا وب‌سایت خواهری هم به اسم بامداد دارد که خیلی هم فعال و خواندنی است.

سعید مرتضوی، با همه‌ی عرضه و توانش (از دید بیت رهبری) تا حالا نتوانتسه ماموریت جدید خود را که خاموش کردن صدای اصلاح‌طلبان است، عملی کند و اگر این وضع ادامه بیابد برایش بسیار گران تمام خواهد شد. این نکته‌ای است که با وجود تمام فعالیتی که برای آزادی دستگیر شدگان و قربانیان پرونده‌ی وب‌سایت‌های اصلاح‌طلب (مانند سعید مطلبی، بابک غفوری آذر، حنیف مزروعی و شهرام رفیع زاده) می‌کنیم، باید حواسمان به آن باشد.

جنگ تمام عیاری که مرتضوی با اینترنت شروع کرده، آخرین جنگ او است که اگر آنرا برنده شود، دیگر اثری از آزادی بیان در سرزمین ایران نخواهد ماند. اما خوشبختانه ما می‌ةوانیم به کمک همدیگر به آسانی او را شکست دهیم.

او می‌خواهد صدای وب‌سایت‌های اصلاح‌طلب به گوش کسی در داخل ایران نرسد و اگر از پس این کار برنیاید شکست خورده است. پس بهترین راه کمک به این موضوع پخش کردن خبرهای وب‌سایت‌های امروز و بامداد، به هر شکل ممکن، است. ساده‌ترین راه آن کپی و پیست کردن عین مطالب آنها یا برگزیده‌‌شان در وب‌لاگ خود است که می‌دانم ممکن است برای وب‌لاگ‌نویسان شناخته‌ی شده‌ی ساکن ایران سخت باشد، ولی کسانی که ناشناسند یا در ایران زندگی نمی‌کنند می‌توانند نقش بزرگی بازی کنند.

شبکه‌ی چند ده هزارتایی وب‌لاگ‌های فارسی، در مجموع از تمام روزنامه‌های فارسی زبان، خواننده‌ی بیشتری دارد و اگر از آن برای شکست‌دادن دشمنان آزادی بیان در ایران استفاده نکنیم، فرصتی تاریخی را از دست داده‌ایم.

بنابراین پیش‌نهاد می‌کنم روز دوشنبه‌ی آینده، هر کس که امکانش را دارد، چند خبر را به انتخاب خودش از وب‌سایت‌های امروز و بامداد بردارد وبه همراه لینک‌هایی مشخص به منبع آنها، در وب‌لاگش بگذارد.

۱ نظر:

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان