شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۸۸

عید قربان

ازمایشگاه ما چندین دانشجوی مسلمان دارد که ترکیه و مصر و مراکش هستند. خیلی جالب بود که امروز هم خیلی جدی عید قربان گرفته بودند و کیک و شیرینی گرفته بودند. البته قاعدتا خبری از نقش اصلی عید، یعنی همان گوسفند بیچاره نبود. کسی واقعا دلیل این یک روز تفاوت را میداند که چرا اینها همیشه یه روز جلوترند؟ البته مراکشی ها هم انگار عیدشان فرداست. دلیلی که من برای این قضیه میدانستم این بود که مبنای تعیین اول ماه بین شیعه و سنی اختلاف دارد که انگار این قضیه نیست، چون از اینا که پرسیدم دیدم که نه تعیین اول ماه همانند ما هستند، یعنی وقتی ماه رو میبینند، فردا میشود روز اول ماه. به هر حال یک نکته جالب دیگری هم که من تا حالا نمی دونستم اینه که این برداران عزیز و ایضا خواهران ابدا اطلاعی از عید غدیر ندارند.
یعد نکته دیگه ای که این‌ها دقیقا همان روز عاشورا یه جشنی دارند که بنابر توصیفاتشان به نظر چیزی شبیه چهارشنبه سوری ماست. حالا شما تصور کنید قیافه حیرت زده ما رو وقتی فهمیدیم که دقیقا روز عاشوراست. که من گفتم اتفاقا این رو برای ما یه روز سوگواری بزرگی است.
این پست داک مراکشی هم توضیح داد که این قضیه مربوط به قبل از اسلام هست و ربطی به قضیه کربلا نداره. ولی خوب انگار بین همه اعراب مشترک هست در عین حال هم میدونستند که تو این روز نوه پیامبر (امام) حسین کشته شده است.

و در نهایت عید قربان برای همه افرادی که این روز رو جشن میگیرند مبارک.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان