یکشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۸

سند خبر کیهان درباره وبلاگ رضا مهدوی نیا

کیهان نوشته است که یکی از وبلاگ‌های جنبش سبز علوی/سبز نبوی توانسته است که به سادگی و با پیگیری IP مشخص کند که وبلاگ از آمریکا به روز میشود.

اين وبلاگ كه دو ماه پيش در پايگاه Worldpress تاسيس شد، ابتدا با قرار دادن عكسي از مقام معظم رهبري و آرم سپاه پاسداران در لوگوي خود، و نيز انتشار اخباري با مضامين ظاهراً انقلابي، سعي در جذب مخاطب كرد.وبلاگ ياد شده كه فعاليت خود را با نام رضا مهدوي نيا فرزند شهيد مصطفي مهدوي نيا پي گرفت، سرانجام در روز 15آبان مطلبي روي خروجي خود قرار داد كه بلافاصله در سايت هاي ضدانقلاب و نيز سايت هاي منتسب به گروهك سبز اموي (مانند بالاترين و موج سبز) با آب و تاب فراوان منعكس شد.به دنبال اين دروغ پراكني، وبلاگ «جنبش سبز علوي / سبز نبوي» طي يك تحقيقات ساده كامپيوتري در پي يافتن هويت گردانندگان اين وبلاگ برآمد.اين وبلاگ نويس بسيجي با جستجوي آدرس IP وبلاگ منتسب به فرزند شهيد و موقعيت جغرافيايي نويسندگان آن، دريافت كه تمامي مطالب منتشر شده در اين وبلاگ از شهري به نام پلانو (Plano) در ايالت تگزاس آمريكا آپلود شده است! به دنبال افشاي هويت وبلاگ آمريكايي، گردانندگان،بلافاصله آن را از روي شبكه اينترنت حذف كردند، اما جالب اينكه مطالب آن هنوز در سايت هاي حامي ميرحسين موسوي موجود است. (انتهای خبر کیهان)

من امروز به شدت دنبال پیدا کردن مطلبی بودم که کیهان نوشته بود یکی از وبلاگهای بسیجی هویت واقعی این وبلاگ را پیدا کرده است. بالاخره این وبلاگ را پیدا کردم، به خدا حماقت این کیهانیان حدی ندارد. ببینید به چه مطلبی اشاره کرده و به عنوان خبر منتشر کرده‌ا‌‌ند.

وبلاگ جنبش سبز علوی/ سبز نبی : مطلب با عنوان سایتک گول خورد (نقل از وبلاگ)
از این مطلب هم که بگذریم میرسیم به اینکه آیا این متنی که به اصطلاح توسط یک بسیجی منتشر شده آیا واقعیت دارد یا خیر .
بنده اول متن رو خوندم و با خودم شک کردم گفتم یعنی این حرفها امکان داره !!!!!!!!!!!!!!!!!
یک دفعه زد به سرم که شماره ip این بنده خدا رو چک کنم تا ببینم این شخص از کجا به اینترنت وصل شده در ضمن باید بگم اگه در ادامه مطلب مشکلی از لحاظ اطلاعات ip وشبکه دیدید حتما به بنده اطلاع بدهید تا رفع اشکال کنم .
خلاصه آدرس وبلاگ این آقا این هستش www. Mahdibia.wordpress.com
بنده اطلاعات کاملی از شبکه ندارم ولی خوب یه چیزهایی خیلی کوچیکی بلدم بعد از این در منوcommand prompt رفتم و نوشتم www.mahdibia.wordpress.com pingدر عکسی که میبینید شماره ip فرد مورد نظر داده شد که 72.233.2.59 هستشبعد از این رفتم و این شماره ip رو به یکی از سایتهایی که با وارد کردن ip موقعیت فرد رو البته به صورت شهر میده پیدا کردم در تصویر زیر می تونید اطلاعات مورد نظر رو پس از وارد کردن شمارip ببینید.(انتهای خبر وبلاگ)

بعد از این روش تحقیق که خود فرد نیز بنده خدا در ابتدا نوشته است که چیز زیادی از شبکه بلد نیست، این مطلب بی نهایت خنده دار اساس خبر کیهان شده است. من وقتی خبر کیهان را خواندم کلا بسیار مشکوک بود، چون اصولا در حالت عادی نمیتوان از آدرس فردی که وبلاگ را به روز میکند (در یک وبلاگ عمومی مثل وردپرس) آگاه شد مگر اینکه شما سرویس دهنده باشید، مثلا خود وردپرس را تحت فشار قرار دهند یا چنین اطلاعاتی در اختیار بگذارد و یا مواردی که در انتها اشاره میکنم. اما روش تحقیق این بنده خدا که از کشف انرژی اتمی در آشپزخانه نیز مضحکتر است.
اول از همه اینکه شما با پینگ کردن آدرس فقط محل سروری را که سایت در آن میزبانی میشود را پیدا میکنید . مثلا این روش را یک انسان در کیهان در مورد خود کیهان چک میکرد برایش جای سوال پیش میامد که بنابراین کیهان را نیز فردی از ایالت تگزاس آمریکا مینویسد (امتحان کنید IP خود میزبان سایت کیهان با این روش 67.19.215.166 یا در این محدوده قرار دارد بروید در یک سایت مثل ip2location.com یا کلی سایت مشابه این چک کنید میبینید که سروری در ایالت تگزاس امریکاست).
تازه برای وبلاگی که در سرویس های عمومی است که قضیه کلا چیز دیگری است و این آدرس صرفا یکی از آدرس های سایت عظیم وردپرس است. به خدا روش به قدری خنده‌دار است که نیازی به توضیح بیشتر نیست. فقط در انتها متاسفم برای کیهان که چنین وبلاگی که خودش نیز در ابتدا اشاره کرده است چیزی از شبکه نمی‌فهمد اساس خبر دروغی در روزنامه کیهان شده است. ولی بعد از همه این موارد اکنون به نظر میتوان مطمن بود که این فرد واقعا وجود خارجی دارد و خودش به اجبار یا اختیار مطلبش را حذف کرده است. فقط افسوس آقای شریعتمداری که به روشنی در روز روشن دروغ میگوئید. آیا فردایی برای پاسخگویی نیست؟ ایا اسناد دیگری که از آنها برای تهمت و افترا برای دیگران استفاده میکنید به همین استحکامند؟ یه ذره وجدان داشته باشید.

-------------------------------------
پ.ن : یک چیز جالب تر هم الان دیدم که زیر مطلب این بنده خدا، ملت کلی بهش متلک انداختند، یکی نوشته : (شما چرا شکسته نفسی میکنی که از شبکه چیز زیادی نمیدونی؟) و کلی کامنت خنده دار دیگر که خودت هم از امریکا اپدیت میشوی!! حال ایا یکی از همین کیهانیان که این مطلب را به عنوان خبر در صفحه دو چاپ کرده لااقل این کامنت‌ها را نخوانده تا به نبوغ این بشر پی ببرد؟ یا عمدی در کار بوده!
پ.ن.ن: کیهان امروز به نقل از بنیاد شهید نوشته که شهیدی به این اسم وجود ندارد. اما هیچ مطلبی نسبت به دروغ دیروزی که نوشته بود نیست. وبلاگ فوق الذکر نیز خود نوشته که میدانسته این روش دروغ و بی اساس است و به عمد چنین چیزی نوشته.

۱ نظر:

برای اینکه اولین کسی باشم که دارم کامنتهامو میخونم، بعد از خوندن منتشر میشوند. ممنون از نظرتان